Ontwerp van een Draagbaar Platform

#022 · Maandag, 21 januari 2013

Woven is het eerste draagbare game platform. Het spelen van een spel is nog nooit zo dicht bij de gamer komen te staan. Nadat je het platform letterlijk heb aangetrokken kan je overal waar je wilt spelletjes spelen. Doordat het platform gebruikt maakt van de beweging en biometrische data van de gebruiker word het spelen van een spel tot een nieuw niveau getild. Een van de makers, Patrick Kersten, zal gaan vertellen hoe Woven tot stand is gekomen en welke belangrijke uitdagingen en keuzes op het pad kwamen en hoe deze opgelost werden.

Woven, het eerste draagbare game platform.

Patrick Kersten is een interaction designer met de passie in het maken van innovatieve interactieve producten. In September 2012 is hij afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht in de richting Interaction Design en Creative Design for Digital Cultures. Samen met de game designer Christiaan Ribbens hebben ze het ambitieuze afstudeerproject Woven gemaakt. Patrick is momenteel bezig om dit draagbare (game) platform verder te ontwikkelen om het uiteindelijk op de markt te kunnen zetten. Daarnaast is hij druk met freelance design werk en werkt hij parttime bij Infocaster als flash developer.

Design by Fire Café #022 Design by Fire Café #022
Design by Fire Café #022 Design by Fire Café #022

Deelnemers

Zie de deelnemerslijst »

Contact

Vragen en opmerkingen zijn welkom: cafe@designbyfire.nl.