Conversieratio-optimalisatie

27 november 2015 – Utrecht

Aka “Bob Rossen voor knoppenschuivers”

Als UX'er ben je voor je organisatie of opdrachtgever primair de “advocaat van de gebruiker”: hoe maakt je verleidelijke, goed werkende, gebruikersvriendelijke websites, apps of applicaties. Dat vaak in een team van professionals, zoals business-owners, product- of channelmanagers, marketeers, copywriters, functioneel ontwerpers, testers, grafisch ontwerpers en (front-end) developers.

Iets wat veel opdrachtgevers steeds vaker meenemen in hun uitgangspunten voor een nieuw ontwerp, is conversie. Er moeten méér bezoekers van de website, of gebruikers van de webapplicatie of app, gaan doen wat ze nu al doen. Meer bezoekers van een e-commercesite moeten iets gaan kopen, meer vaste klanten moeten hun adreswijzigingen gaan doorgeven in de Mijn-omgeving of meer potentiële klanten moeten hun e-mailadres achterlaten bij het downloaden van een gratis e-book. Oftewel: of je even kunt zorgen voor de conversie-ratio verhoging.

Makkelijk? Nou, dat valt nog tegen. We komen dan namelijk op het raakvlak van UX, marketing en psychologie. Wél machtig interessant!

workshop-conversieratio-optimalisatie

In deze workshop ga je leren wat de ultieme aanpak is om tot een goede conversie-ratio (optimalisatie) te komen. Dat aan de hand van het Bob Ross-model — ja, die schilder van die opmerkelijke landschapschilderijtjes. Wij gaan een eigen palet met vaardigheden vullen, waarmee je stap voor stap meer conversie in jouw UX-ontwerp kunt aanbrengen. Dan moet je onder andere denken aan beslisstijlen, klant-inzicht, kooppsychologie, beslisfasen, koopargumenten, keuzemodellering, conversion trinity, gedragswetenschap en customer journeys. Maar ook hoe je conversie meet en hoe je via A/B-testen verschillende ontwerpen onderling kunt testen. Alles uitgelegd aan de hand van voorbeelden uit de praktijk, en na elk onderdeel een praktische oefening, het liefst op een project waar je zelf mee bezig bent of binnenkort mee aan de slag moet.

Na afloop van de workshop ben je een goede gesprekspartner voor je opdrachtgever of andere teamleider, en weet je hoe de genoemde conversie-elementen het beste kunt toepassen. Of zoals Bob Ross het zou noemen: een design met Happy Little Conversions!

Over Eddy Boeve

Eddy Boeve richtte in 1994 een van de eerste full-service internetbureaus op in Nederland, het latere Satama Interactive Amsterdam. Op zoek naar nieuwe werkmodellen, startte hij in 2004 freelancefirm, momenteel met meer dan 2.500 online professionals hét bemiddelingsbureaus voor online professionals in Nederland. Hij volgt nu in Booming zijn inhoudelijke passie: organisaties helpen hun online presence effectief te verbeteren, o.a. door de psychologie van de consument in de digitale wereld te doorgronden en toe te passen online. Eddy doet dat net zo graag voor profit als not-for-profit.

Als conversiespecialist helpt hij niet alleen organisaties om hun effectiviteit meteen te verbeteren, maar traint hij ook online afdelingen om structureel usability-verbetering, conversieoptimalisatie en A/B-testen in de organisatie in te zetten. Maar hij is zijn 20-jarige basis van interaction designer niet vergeten, en traint met veel enthousiasme tal van organisaties om beter bruikbare software producten te kunnen ontwikkelen, die beter aansluiten bij de wensen van hun gebruikers. Hij doet dat voor organisaties als KLM, Koninklijk Instituut voor de Tropen, de Belastingdienst, Nationale Nederlanden, ING, ANWB, Marktplaats, MKB Servicedesk, NS International, Hotel Bergse Bossen, 113Online en vele anderen.

Praktische informatie

Datum en tijd Vrijdag 27 november 2015
Locatie Hooghiemstra
Hooghiemstraplein 51
3514 AX Utrecht
Tickets € 150,00. Workshops zijn vrijgesteld van btw.
Voorwaarden Tickets kunnen niet geannuleerd worden, maar zijn wel overdraagbaar.
Lees de informatie voor deelnemers »