Ontwerpen voor Android vs iPhone

25 januari 2010 – Utrecht

Ontwerpen voor mobiel is anders dan ontwerpen voor het web. Ontwerpen voor mobiel betekent ontwerpen voor kleine schermen, wisselende context, location based.... Tussen mobiele toestellen onderling bestaan ook weer grote verschillen. In haar presentatie vertelt Inge Kuijper over het ontwerpen van applicaties voor Android, en gaat daarbij in op de verschillen tussen Android en iPhone en de betekenis van fragmentatie voor het Android platform.

003

Voor iPhone applicaties gelden strikte ontwerprichtlijnen en toelatingscriteria voor toelating in de App Store, bij Android hebben ontwerpers en ontwikkelaars meer vrijheid. Wat vind jij: staan strikte ontwerprichtlijnen een goed ontwerp in de weg, of leidt die ontwerpvrijheid juist tot een minder goede user experience van applicaties?

Inge Kuijper is opgeleid aan de HKU (MA Creative Development) en de UvA (BA Nieuwe Media en Digitale Cultuur). Ze werkt bij UNITiD, een bureau voor interactie ontwerp gebaseerd in Amsterdam. UNITiD ontwerpt nieuwe producten, diensten en user experiences voor web, desktop en mobiel. Ontwerpen die goed werken en begrijpelijk zijn, en als het even kan ook eenvoudig.

Verslag

Wat vind jij? Biedt de openheid van het Android platform mogelijkheden voor het ontstaan van betere UX oplossingen? Geef je mening op de UNITiD blog

Presentatie op SlideShare: Ontwerpen voor android.pdf

Praktische informatie

Datum en tijd Maandag, 25 januari 2010
Locatie Cafe Midi
Croeselaan 140
3521 CG Utrecht

Deelnemers

Bekijk wie aanwezig was »

Contact

Vragen en opmerkingen zijn welkom: cafe@designbyfire.nl.