Playtesting
18 november 2019 – Utrecht
Deze avond duiken we in wat game designer Adriaan de Jongh ziet als de enige algemene tool die een game designer heeft om tot een goed ontwerp te komen: playtesten. Oftewel: een speler in de game gooien en kijken wat er gebeurt. Waar begin je? Wat werkte wel en niet zo lekker voor zijn 7 commerciële games? Hoe playtest hij nu? Kleine spoiler: never ever enquêtes .
Tip: neem je koptelefoon (of oortjes) voor je telefoon mee, dan kunnen we ook zelf een nieuw work-in-progress spel van Adriaan playtesten!
Adriaan de Jongh is een game designer die bekend werd met zijn indie game hit Hidden Folks, een handgetekend, interactief zoekspel. En met meer experimentele games als Bounden (een fysiek dansspel voor twee personen) en Fingle (een combinatie van Twister en vingervrijen), die mensen uit hun gewone 'game-comfortzone' haalt en mensen uitdaagt om te dansen, handen vast te houden en om andere fysieke interacties aan te gaan. Adriaan heeft ook een geheel eigen dansje die hij op verzoek zal laten zien.
Op Flickr staan enkele foto's van de avond: https://www.flickr.com/photos/designbyfire/
Praktische informatie
Datum en tijd | Maandag 18 november 2019 |
---|---|
Locatie | Grote zaal - Vechtclub XL Europalaan 2B 3526 KS Utrecht |