De Kracht van Productpersoonlijkheid
21 november 2011 – Utrecht
Ongemerkt schrijven we persoonlijkheidskenmerken toe aan mensen of dieren wanneer we hen voor de eerste keer zien. Maar we kennen ook persoonlijkheidstrekken toe aan producten. We zien een auto en vinden deze vriendelijk, grappig of provocerend. Dit geldt voor alle producten om ons heen, variërend van wasmachines tot websites. Productontwerpers zijn zich al geruime tijd bewust van dit fenomeen en zij nemen dit mee in hun ontwerp. De meeste webdesigners denken er echter niet over na.
Op het web hebben we zoveel aandacht gegeven aan bruikbaarheid, dat we vergeten zijn om de persoonlijkheid te ontwerpen. Juist die persoonlijkheid zorgt ervoor, dat websites zich op het juiste niveau met de bezoekers engageren. In deze presentatie lichtte Jeroen toe wat productpersoonlijkheid is, waar het vandaan komt en hoe het helpt om betere producten (en ervaringen) te ontwerpen.
Je kan de presentatie bekijken op SlideShare.
Jeroen van Geel is oprichter en chief kahuna van Johnny Holland en Interaction director bij Fabrique [merken, design & interactie]. Hij heeft meer dan 8 jaar ervaring in het veld en werkt voor klanten in vele verschillende branches, variërend van detailhandel tot cultureel erfgoed, onderwijs en reizen.
Praktische informatie
Datum en tijd | Maandag 21 november 2011 |
---|---|
Locatie | Louis Hartlooper Complex Tolsteegbrug 1 3511 ZN Utrecht |